נדבך מרכזי במדיניות שלי: הגדלת כוח האדם במערכת הבריאות

(דברים בחנוכת בית הספר האקדמי החדש לאחיות של איכילוב).

בית הספר הזה הוא בשורה משמעותית לבית החולים ולאוניברסיטת תל אביב, לאחים ולאחיות שילמדו כאן, ולמערכת הבריאות הישראלית כולה.

פרופ' גמזו, שמעתי שלקח לך שנתיים למצוא מקום שיכיל את בית הספר לסיעוד, שגדל ב-4 שנות כהונתה של גב' נאווה גרוס מ400 סטונדטים ל-1400 סטודנטים מדי שנה. אני בטוח שהיד עוד נטויה ומקווה שהמקום החדש נכון להכיל סטודנטים וסטודנטיות רבים נוספים.

אני מתרגש במיוחד לחנוך פה את בית הספר כי הגידול הזה במספר הסטודנטים הוא כל כך נדרש עבור המערכת שלנו. אנחנו מתמודדים עם משבר כוח אדם אקוטי בכל מקצועות הבריאות, דימותנים, מרפאים בעיסוק, רופאות ואחים, ובלי להגדיל בצורה משמעותית את מספר האנשים המוכשרים בישראל למקצועות הללו, המערכת שלנו לא תוכל להמשיך ולספק את המענה החיוני לתושבי ישראל, ובטח שלא תוכל לתת מענה לצרכי העתיד שלנו.

אני שמח שבית הספר הזה מגוייס בכל כולו לגידול הזה.

בתקופת הקורונה, ב2020, נרתמתם באופן חסר תקדים והגדלתם את מספר סבבי ההכשרה לאחיות טיפול נמרץ למבוגרים ולילדים. בשנה אחת, לאור מגיפה בינלאומית, הצלחתם להסמיך כ-160 אחיות ב-3 סבבים לטיפול נמרץ מבוגרים, ונוסף עליהם הכשרתם 2 סבבים של טיפול נמרץ ילדים.

אני שמח שהבנתם שהצורך לא נעלם והקורונה לא עזבה, ומאז מדי שנה נפתחים פה 2 סבבים לכל אחד מהמקצועות הכל כך נדרשים הללו.

אנחנו כמדינה יכולים לרכוש אין סוף מכשירי אקמו, אבל אם אחות או אח לא יהיו שם להפעיל את המכשיר ולטפל בחולה, אין בהם שום תועלת. כולנו נשענו עליכם, ואתם ידעתם להתעלות לצו השעה ולתת את המענה הנדרש.

בית הספר הזה הוא מיוחד. הקמתם פה מתחם טכנולוגי חדשני ומרשים, אתם חלק מבית חולים גדול, חשוב ומשמעותי עם גיוון רב במחלקות בהן מבוצעות ההכשרות הקליניות ואתם מציעים פה את כל הקורסים העל בסיסיים והכשרות שלאו דווקא זמינות במוסדות אחרים.

יש לכם קורסים ייחודיים במומחיות קלינית בגריאטריה ובטיפול תומך – טיפול פליאטיבי, שמאפשר למטופלים שלנו לסיים את חייהם בכבוד ובכמה שפחות סבל. ואתם מכשירים פה את דור העתיד.

אני מאחל לכם הצלחה רבה, שתמשיכו לאתגר את בית החולים הזה בגידול שלכם במספר הסטודנטים, ושלא תפסיקו ללמוד, להתחדש ולשפר את מערכת הבריאות שלנו כולה. אנחנו באמת סומכים עליכן.