משרד הבריאות שם את ישראל על המפה העולמית

דברים בטקס העובדים המצטיינים של משרד הבריאות, ירושלים. 

(תמונה: עם העובדות המצטיינות של לשכת הבריאות מחוז צפון). איזה כיף להיות כאן היום אתכם. אני מאוד שמח על ההזדמנות הזו לפגוש את כולכם, על ההזדמנות להוקיר תודה והערכה גדולה על העשיה המדהימה שלכם.

האירוע הזה של טקס המצטיינים מגיע שבוע אחרי כנס ארגון הבריאות העולמי, שאירחנו לראשונה כאן בארץ, ויש קו ישיר בין שני האירועים האלו. עשרות שרי בריאות ומשלחות מכל אירופה הגיעו לתל אביב, ומי מכם שהיה בוודאי לא פספס את ההערכה האדירה שהפגינו בכירי מערכת הבריאות העולמית למשרד הבריאות ומערכת הבריאות הישראלית. הם ביקשו להיפגש, לחזק את הקשרים ואת שיתופי הפעולה עם ישראל ועם משרד הבריאות. גם באירועים הפומביים וגם בפגישות הפרטניות שמענו מהם שוב ושוב הוקרה והערכה אדירה למקצועיות, לחדשנות וליכולות של המערכת הבריאות הישראלית. אז אחרי הכנס הענק הזה אני אומר בביטחון עוד יותר גדול – מערכת הבריאות הישראלית היא היום שחקן מרכזי בזירה העולמית. זה קורה אחרי שהמשרד הפגין יכולות מדהימות במשבר הקורונה, אבל ממש לא רק בנושא הזה. זה חברות וחברים, זה אתם, זה הישג שלכם, אתם האנשים שמאחורי ההצלחה הבינלאומית של ישראל בתחום הבריאות, כל אחד ואחת מהעובדים, וכמובן המצטיינות והמצטיינים שאנחנו מוקירים היום. יש לכם הרבה במה להתגאות, כאן בארץ וברמה הבינלאומית – זו העבודה המדהימה שלכם.

2021, השנה שאנחנו מוכירים את ההצטיינות שלכם כאן היום, היתה אחת השנים הכי מאתגרות שידע משרד הבריאות. שנה של שני גלי קורונה, ואחריהם גם האומיקרון, שהיה הנרחב ביותר. זו היתה שנה של מעבר למדיניות אחרת – מאז גל הדלתא התנהלנו ללא סגרים, כמעט בלי הגבלות על המשק, ושמרנו על שגרה כמעט מלאה. זו הציל את הכלכלה, אפשר לנו שלא לשלוח המונים לאבטלה ואפשר לתלמידי ישראל להמשיך בשגרת הלימודים – יש לזה משמעות אדירה לישראל, אבל זה כמובן רק העצים עוד יותר את האתגר עבורם. בפועל, אתם החזקתם את המדינה על הכתפיים בעבודה מאומצת ומוצלחת להפליא. אנשי משרד הבריאות במשרד הראשי ובכל שבעת המחוזות ברחבי הארץ. מגיעה לכם ההוקרה והתודה הזו מכל אדם בישראל לא רק על הבריאות, אלא גם על הפרנסה, החינוך התרבות בישראל שנשארו יציבים – בזכותכם.

אגב צריך לומר, זה לא שהיציאה מהקורונה היתה אנחת רווחה עבורכם. אתם, המצטיינים ועובדי המשרד כולו הובלתם את החזרה לשגרה, אחרי שחלק גדול מהפעילות הוקפאה בגלל הקורונה. אז כשהקורונה דועכת, המאמץ שלכם עובר להשבת המערכת לתפקוד. אכן, במהירות חידשתם את הפעילות. רואים ומרגישים את המאמץ הרב שאתם משקיעים כעת כדי לסגור את פערים בכל שאר תחומי הבריאות. בשנה האחרונה ראיתי את העובדה שלכם, אני רואה את המסירות שלכם, ביקרתי במחוזות, ושמעתי את הרצון שלכם לקדם דברים, לשרת את הציבור, לשמור ולחזק את מערכת הבריאות שלנו מסביב לשעון – וזה פשוט מעורר השראה.

משרד הבריאות בעיני באופן בולט במיוחד – בורכנו בעובדים מדהימים. ההון האנושי הוא הנכס הגדול ביותר של המשרד. אני מודה על ההזדמנות להוביל משרד שבו יש צוות עובדים כל כך איכותי. כל עובדי המשרד חשובים – הסגל הבכיר ועובדי המנהל והמשק, כולם נותנים את הלב והנשמה. אני גאה בכם ובכך שבטקס היום יש לנו מצטיינים מכל קשת העובדים של המשרד. ומה שיפה במיוחד במשרד הבריאות ובמערכת הבריאות כולה, זה הייצוג של כל החברה הישראלית. נשים וגברים, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים – כולם עובדים יחד למען המטרה המשותפת. כולכם אנשים נחושים, חדורי מטרה שמגיעים כל יום לעובדים בשביל הבריאות של כל תושבי ישראל.

יש לנו 230 מצטיינים לשנת 2021, זה פי שלושה משנה רגילה, וזה רק מעיד על המאמץ האדיר שלכם תחת לחץ בלתי נתפס, לתקופה כל כך ארוכה. זה באמת יוצא מן הכלל. אתם הגאווה שלנו.

תודה לכם, ותודה למשפחות שלכם שנמצאות אתכם כאן היום, על התמיכה וההבנה – זה בכלל לא מובן מאליו. אני יודע מה זה דורש גם מכם.  אני רוצה לאחל לכם מצטיינים יקרים. עובדות ועובדים,  ולכל בני משפחותיכם חג שמח ושנה טובה, שנה של צמיחה, התחדשות והעיקר בריאות טובה. החג הוא זמן טוב לנוח ולבלות עם המשפחות והאהובים שלכם, זמן טוב לקצת רוגע ושלווה, נצלו זאת כמו שצריך, מגיע לכם.