מי הכי חברתית? ואיך נעצרה המפלצת (23.3.2012)

לפני הכל, תרשמו: יום שישי הקרוב, 30 במרץ, בשעה 13:00. אני מזמין אתכם באופן אישי לכנס תמיכה גדול לקידום המאבק המשותף שלנו. כל החברים והתומכים, כל מי שכתב לי והתקשר ורצה לחזק ולעודד, וכל מי ששאל מה התכניות שלי ומה הלאה – זו ההזדמנות שלכם. ואל דאגה, לא יהיו רק נאומים. נרים כוסית, ויהיו הפתעות, ואפילו זמר… כל הפרטים בדף הארוע בפייסבוק,  והנה גם ההזמנה – תאשרו וניפגש.

חוץ מזה, מושב החורף של הכנסת, המושב הכי סוער של הזירה הפוליטית מזה שנים, המושב שאחרי המחאה החברתית, נגמר. ואיך נגמר? כשהתנועה שלנו, מרצ, מובילה את המדד החברתי של הכנסת. זו גאווה אדירה לייצג תנועה כזו, תנועה עם שורשים של מאה שנה, וזו זכות גדולה לעבוד לצדם של חבריי זהבה ואילן. ויש גם סיפוק אישי, כשאנשי "המשמר החברתי" בישרו לי שדורגתי כאחד משלושת הח"כים החברתיים ביותר.

למי שבאמת מגיעה התודה, אלה הפעילים המסורים שלנו: בקמפוסים, בארגונים החברתיים, בתנועות הנוער, השותפים שלנו מכל הארץ במאבק הגדול להפרדת הדת מהמדינה, ארגוני הקהילה הגאה, ארגוני הסביבה שניהלו מאבקים מרשימים ביותר בכנסת הזו, ארגוני זכויות האדם והשלום, וכמובן פעילי מרצ בכל המעגלים הללו שהם בעיני כמו משפחה שנייה.

וזו המסקנה שלי: כשאני רואה את היקף הפעילות, את ההשפעה, את ההישגים, וכשכל זה קורה מהאופוזיציה, ממצב של תנועה קטנה מול ממשלה דורסנית ואטומה במיוחד, אני מתמלא אופטימיות. יש אנרגיות עצומות במדינה הזו, העם דורש צדק חברתי, והשינוי בוא יבוא.

הסיכום המלא של כל מה שעשיתי במושב הכנסת הזה, כולל חקיקה, ודיונים מיוחדים, ושאילתות,  וכל הפעילות הפרלמנטרית העניפה – נמצא באתר שלי. האמת, כשאני מסתכל עכשיו על הרשימה הזו, קשה לי להאמין שכל זה קרה בחצי שנה בסך הכל. מדינה משוגעת. אז הנה עוד סיכום שלי על מושב הכנסת, אבל מסוג אחר לגמרי, בתכנית הסאטירית "איזה יום" בערוץ 2.

עוד כמה דברים שעשינו בשבוע הסוער הזה:

ביזיון ושמו מיגרון – יום לפני שבג"צ דן בבקשת המדינה, המבישה כשלעצמה, לדחות בשלוש שנים את פינוי מיגרון כדי שניתן יהיה להקים לגזלנים התנחלות חדשה כמה מאות מטרים משם, ביקרנו זהבה גלאון ואני יחד עם מזכ"ל מרצ דרור מורג וראשי שלום עכשיו, במאחז, שכל כולו התרסה בפני שלטון החוק ומקל בגלגלים של כל הסדר מדיני – הדיווח המלא כאן. ומי שרוצה לשמוע עוד על המאבק למען פתרון שתי המדינות, מוזמן לארוע עם החבר'ה המדהימים של תנועת "קול אחד" בקמפוס של בית ברל – אני אהיה שם.

בלימת המפלצת – קרב נחוש ועקבי שניהלנו במשך חודשים ארוכים, בעצם יותר משנתיים, יחד עם כל התנועה הסביבתית והארגונים החברתיים, נגד "רפורמת הולילנד", הגיע לשיאו בשבוע האחרון בדיונים המרתוניים בכנסת על אלפי ההסתייגויות שהגשנו לחוק. השורה התחתונה: נתניהו כשל, והרפורמה נעצרה. מתוך אינספור כתבות וראיונות על המאבק הדרמטי, הנה ראיון אתי בערוץ 2, והנאום שלי במליאה מול ראש הממשלה.

מדריך לירושלמי החופשי – אנשי מרצ ירושלים הוציאו אל הפועל יוזמה נאה: מדריך למקומות בילוי ושירותים הפתוחים בשבת. שמחתי להשתתף בארוע שנערך בפאב במרכז העיר, כי לירושלים יש בעיני חשיבות מיוחדת: אנחנו לא נאפשר לקבוצות קיצוניות לסגור את העיר ולהבריח ממנה כל מי ששונה מהם.

ולפני סיום, אל תשכחו: הכנס הגדול – יום שישי הקרוב, במועדון הסאבליים, סלמה 52 פלורנטין, ת"א – היכנסו לדף הארוע ותאשרו הגעה או במייל חוזר. אני מחכה לכולכם.

להתראות, ניצן