מהפכת השוויון בפונדקאות יצאה לדרך – ציון דרך היסטורי במאבק הלהט״בי בישראל

(דברים לכנס הפונדקאות השנתי להשקת מסלולי פונדקאות בישראל).

שלום לכולם,
אני שמח לברך באירוע פתיחת כנס הפונדקאות השנתי והשקת מסלולי פונדקאות בישראל.
עשינו היסטוריה למאבק הלהט״בי בישראל, למאבק הארוך לשוויון לכל אדם, ושמנו סוף לעוול ולאפליה של שנים – מהפכת השוויון בפונדקאות ללא ספק יצאה לדרך.
שנים שאנחנו נאבקים על העיקרון הפשוט הזה. החוק הישן ייצג הפרה בוטה של ערכי היסוד של מדינת ישראל ושל ערכי זכויות האדם, אך לא עוד. גם ללהט״בים יש זכות שווה להיות הורים.
העתירה לבג״צ בנושא הפונדקאות הוגשה לפני שנים רבות. במשך כל השנים ממשלות ישראל ביקשו דחיה, ועוד דחיה כשהמטרה הייתה למסמס ולהמשיך את האפליה.
כשנכנסתי למשרד הבריאות, שמנו לזה סוף, והודעתי לבג״צ שאנו מקבלים ותומכים בעקרון השוויון בהורות ושאנחנו ערוכים לבצע את השינוי ולסיים את האפליה.
כשהתקבלה הכרעה בבג"צ הפונדקאות הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי להיערך ליישום שלה באופן מלא ובמועד. והנה זה קורה.
ההישג ההיסטורי הזה קורה בזכות אנשים וארגונים שנאבקים שנים רבות כדי להביא את התיקון הזה.
יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה ולא נעצור את המאבק למען השוויון לקהילה הגאה, ולמען השוויון לכל אדם בישראל.
מערכת הבריאות בישראל הופכת ונהיית אחת המתקדמות ביותר בעולם ביחסה ללהט"ב. יש עוד הרבה עבודה לפנינו, אבל רגעים כאלה הם בדיוק מה שנותן לי, ולכולנו, כוח להמשיך.
תודה רבה למארגני הכנס, לעמותת
‏Men Having Babies בראשות רן פול-דיין מנכ"ל העמותה, הפועלים בשותפות עם עמותת ״אבות גאים״, ולעמותת אושרי בראשות מנכ"לית העמותה, הגב' שלי ביטון, על שיתוף פעולה ראשון מסוגו שיעניק סיוע כלכלי להורים מיועדים מהקהילה הגאה ומגשימים את חלומם של לא מעט אנשים המנסים ורוצים להביא ילדים לעולם.
אני מאחל לכם כנס פורה והמון הצלחה.