לא נפקיר את הלהט"בים הערבים והחרדים

דברים בהזנקת מצעד הגאווה בירושלים.

לסביות, הומואים, טרנסים, ביסים, סטרייטים. איזה כיף לראות את כולכם כאן.

אף אחד לא יאיים עלינו, אף אחד לא יפחיד אותנו – אף אחד לא יחזיר אותנו לארון!

זהו זה נגמר.

 

השנה – זה לא עוד חודש גאווה השנה זו שנה של שינוי – השנה עברנו ממאבקים – להשגים. ממחאה – למהפכה.

 

זוכרים את הפגנות הענקת על שיוויון בהורות. השנה עשינו הסטוריה – הובלנו פונדקאות שווה! לזוגות הומואים, לסביות, טרנסים – שיוויון מלא ולא פחות

 

זוכרים שמחינו יחד נגד טיפולי המרה? עברנו ממחאה למהפכה – סוף סוף אסרנו על טיפולי המרה – ואנחנו מצילים את הנפש ואת החיים של המון בני נוער.

 

השנה – סוף סוף אין הבדל בין דם לדם. האיסור המשפיל, אות הקיין שהיתה עלינו ובאיסור על הומואים לתרום זה – עצרנו את זה. זה נגמר.

 

טרנסים וטרנסיות – השנה הכפלנו את התורים לניתוחים להתאמה מגדרית. הכפלנו ונמשיך לקצר את התורים – השנה נכנסנו תרופות כמו הפרפ וטיפולים להתאמה מגדרית – לסל התרופות!

 

ועוד המון דברים השגנו יחד השנה. ומה שקורה חברות וחברים אלו צעדים ענקיים למען השייווין לקהילה שלנו.אנחנו בעיצומה של מהפכה, ויש לנו עוד כל כך הרבה מה לעשות ואנחנו ממש לא עוצרים. יהיו עוד השגים עוד צעדים למען השיוויון.

 

חברים – אנחנו מתקדמים ועושים הסטוריה כל יום בזכותכם – אבל רבים מהאחים והאחיות שלנו עדיין סובלים יום יום, לא מסוגלים לצאת מהארון, מפחדים שיגרשו אותם, שיכו אותם, והם בסכנת חיים של ממש – גם כאן לא רחוק. בין השאר גם בני הקהילה שלנו במגזר החרדי והמגזר הערבי – כן זה מורכב יותר וקשה יותר אבל הגיע הזמן לשים את הדגש על הציבור הזה – להגיד להם בקול ברור.  אנחנו לא מוותרים עליכם. אנחנו מחוייבים גם לכם ולא נפקיר אתכם. יש מאחוריכם קהילה גדולה וחזקה שתחבק אתכם בדיוק איך שאתם. גם הממשלה שלנו החלה השנה בצעדים בכיוון הזה ועל כולנו לעשות הכל כדי לעזור להם לצאת מהארון ולחיות, פשוט לחיות כמו שהם – באושר. זו החובה שלנו.

 

ככל שאנחנו מביאים השגים – ההומופובים, אנשי החושך והשנאה יוצאים מהחורים. אנשים האלו שמאיימים עלינו היום, הם האנשים שאחראים לרצח של שירה בנקי כאן בירושלים, ואחראים על האלימות נגדנו יום יום. האנשים האלו בתקשורת, ולא רק בערוץ השנאה  – ערוץ 14, אנשי השנאה יושבים היום לבושתנו בכנסת,  אבי מעוז לצד בן גביר וסמוטריץ ונתניהו – לא ניתן להם לחזור. לא ניתן לחושך לחזור.

 

בחג הגאווה הזה נחגוג את ההשגים ונזכור שאנחנו חיייבם להמשיך להאבק כדי שכל אדם – בכל פינה בארץ – בירושלים ובתל אביב, באריאל ובאום אל פאחם בקריית שמונה ובנתיבות.  ירגיש בטוח – ירגיש שווה.

 

תודה לכם!  כל ההשגים שהבאנו יחד הם בזכותכם. כי לא ויתרתם, כי יצאתם לרחובות, כי נלחמנו על מי שאנחנו. זו גאווה גדולה. זה שלכם וזה בזכותכם. אוהב אתכם!