התחנה הבאה שלנו: בג"ץ

אוטובוס השבת של מרצ ממשיך לנסוע למענכם והתחנה הבאה: בג"ץ. אחרי הגשת הצעות חוק בכנסת, פעילות ציבורית ברחובות ופנייה דרך סיעות מרצ במועצות הערים הגיע הזמן לפנות לבג"ץ ולחייב את שר התחבורה לאפשר הפעלה של תחבורה ציבורית ביום המנוחה. את העתירה הגשתי ביחד עם חברי סיעת מרצ בת"א, סגנית ראש העיר מיטל להבי וחברי המועצה תמר זנדברג ואחמד משראווי וכן מזכ"ל מרצ דרור מורג.

שר התחבורה נכנע לכפייה דתית ומסתתר מאחורי "סטטוס קוו" חלול ושקרי ובכך מועל בתפקידו תוך שהוא מונע שירות חיוני של תחבורה ציבורית. עיריית ת"א קיבלה החלטה היסטורית, ביוזמת מרצ, להפעלת תחבורה ציבורית כל ימות השבוע, אבל שר התחבורה לא טרח אפילו לשקול את העניין לעומק, ויצא בהכרזה על קדושת הסטטוס קוו. הממשלה מתעמרת בציבור עצום שאין לו מכונית או שאינו יכול לנהוג או שאינו מעוניין לשלם על דלק וחנייה ומעוניין בתחבורה ציבורית, והכל בגלל הסדרים עתיקים עם המפלגות החרדיות, שאבד עליהם הכלח. תחבורה ציבורית טובה היא עניין חיוני לחברה, למשק, ולסביבה. אבל אין ולא תוכל להיות תחבורה ציבורית טובה שמושבתת כל סוף שבוע.

יש לקוות שבג״ץ ישים סוף לאיוולת ויאפשר למועצות וערים שמעוניינות להפעיל תחבורה בשבת לעשות כן, בדיוק כפי שיש בחיפה ובאילת, בלא כל הפרעה לציבור החרדי.