הסטנדרט החדש בבריאות הנפש – חנוכת מחלקות חדישות ומרווחות בבאר שבע

עם כניסתי לתפקיד שר הבריאות לפני כשנה וחצי, הכרזתי שתחום בריאות הנפש יהיה בראש סדר העדיפות שלי, ובחזית העשייה במשרד הבריאות.

מדי יום, אני, לשכתי, המשרד על כל רבדיו, עוסקים בתחום בריאות הנפש בעצימות מאוד גבוהה. ידעתי שאני נכנס למערכת מתוחה עד הקצה, שהיתה בחצר האחורית של מערכת הבריאות שנים רבות מדי, ושמתמודדת עם פערי תקציב, כוח אדם, ותשתיות. לא האמנתי עד כמה.

אני חייב להגיד, המצוקות במערכת קשות, מיידיות ואקוטיות. למרות הרצון הטוב והעשייה הבלתי פוסקת, חוויתי רגעים בודדים של נחת מהמערכת הזאת.

לשמחתי, היום זה אחד הרגעים האלו.

המרכז לבריאות הנפש באר שבע, בהובלתו של ד"ר תודר, מנהל המרכז, ובשותפות יוצאת דופן עם העובדים במרכז, הוועדים, חטיבת בתי החולים הממשלתיים, המנהל לפיתוח, תכנון ובינוי מוסדות רפואה, ומשרד האוצר, עושה מהפכה, לא פחות, במערך האשפוז הפסיכיאטרי.

דורון, אתם חיל חלוץ של מערך האשפוז כולו. המחלקות שאנו חונכים היום יהיו המודל ששאר מערכת האשפוז תפעל ליישם בשנים הקרובות.

ניצלתם הזדמנות לפצל 2 מחלקות צפופות ועמוסות ל3 מחלקות אשפוז קטנות של עד 20 מטופלים, והפרדתם את האשפוז הפסיכיאטרי הפעיל מהמטופלים שמגיעים בצווים משפטיים.

הצלחתם, באמצעות חזון, מנהיגות ומשאבים יחסית מינימליים, להוביל מהלך ששם את המטופל במרכז, ומעלה את הסטנדרט האשפוזי במרכז הרפואי הזה.

הובלתם מהלך יוצא דופן, ראשון מסוגו במערך האשפוז הפסיכיאטרי שמתרגם הלכה למעשה את הרעיון של המטופל במרכז.

אתם מעלים את הסטנדרט הטיפולי שיזכו לקבל המטופלים שבאים בדלתותיכם, ופועלים לתת מענה מיטבי גם לאוכלוסיית המטופלים הפעילים, וגם למטופלי המחלקה המשפטית שלראשונה בישראל יקבלו מענה ייחודי ומותאם לצרכים ולקשיים שלהם.

כל הכבוד על היוזמה, העשייה והביצוע. העובדים במחלקות, צוותי הסיעוד, הרפואה, המנמ"ש והפארא-רפואי, וההנהלה הפגינו פה כולם גמישות וחדשנות, למהלך שישפר את השירות שאנחנו נותנים.

כל הכבוד, חזק ואמץ.