המהפכה הגאה בבריאות

(חנוכת המרפאה הגאה הראשונה בישראל – מרפאת גן מאיר של כללית).

היה לי חשוב להגיע לכאן, לפתיחה המחודשת של המרפאה הגאה הראשונה בישראל.

– המרפאה שכולנו הכרנו במרכז הגאה בגן מאיר מאז 2009, מתרחבת ועובדת דירה וזה מרגש וחשוב. המרפאה הנהדרת הזו הוקמה על ידי קופ"ח כללית יחד עם ד"ר גל וגנר במטרה לספק מענה רפואי איכותי וזמין לקהילת הלהט"ב, ולא רק. כל מי שמגיע לכאן מקבל טיפול מסור.

זה פעל מצויין בגן מאיר, והמעבר לכאן ירחיב ויאפשר שירות מעולה לעוד רבים. להט"בים וסטרייטים.

– מחקרים מראים שהקהילה הגאה סובלת מהדרה במערכת הבריאות, ונתקלת בקושי בקבלת שרותי בריאות יחודיים, ויותר מדי פעמים נתקלת ביחס פוגעני ולפעמים משפיל.

– להטב"ים מבצעים פחות רפואה מונעת ונוטים לבעיות רפואיות יחודיות גם בתחום בריאות הגוף וגם בתחום בריאות הנפש.

– יש צורך אמיתי לשים דגש על רפואה שמכירה את הקהילה הלהטב"ית את הצרכים השונים והיחודיים. בריאות מכילה יותר, שיווניות יותר, סובלנית יותר, נגישה יותר ועם הרבה פחות דעות קדומות.

– יש צורך בהסברה והכשרות בכל מערכת הבריאות בעניין המפגש עם להט"ב- בדגש על הסברה והכשרה בנוגע לציבור הטרנסי. כדי שכל מטופל יוכל להגיע להרגיש הכי בנח שאפשר עם מי שהוא או מי שהיא, במפגש עם מערכת הבריאות. אחרת, לא נוכל להעניק לו את הטיפול הרפואי הנכון. זו החובה שלנו. מערכת הבריאות הציבורית – שייכת לציבור ולמען הציבור כולו.

– אני רואה את משרד הבריאות כספינת הדגל של השיוויון הסובלנות והקבלה בישראל. אין עוד מערכת כזו שמשלבת את כולם, יחד. בלי הבדל דת מוצא יכולת כלכלית, וגם לא מין, מגדר ונטיית מינית.

– לכן מאז נכנסתי לתפקיד אני שם דגש גדול מאוד על שינויים ורפורמות בתחום השיווין וזכויות האדם.

– רק בתחום של הקהילה הגאה כבר יצאנו לדרך עם המון שינויים חשובים. ביטול האיסור על הומואים לתרום דם, שיפור והנגשת הניתוחים להתאמה מגדרית, אנחנו נכשיר צוותים רפואיים בכל הארץ למפגש עם להט"ב, וכמובן כפי שפסק בג"צ, בקרוב נציג נוהל פונדקאות מהפכני – שיווני במשרד הבריאות.

ורק התחלנו.
נחזק יוזמות כמו המרפאה הנפלאה הזו, נמשיך לעבוד יום יום על צמצום פערים וקידום השיוויון בבריאות.

תודות
יור הדירקטוריון – יוחנן לוקר
מנכלית כללית – רות רלב״ג
מנהל חטיבת הקהילה – ד״ר יורם סגל
מנהלת המחוז – מירב גוט

מנהל ומקים המרפאה – ד״ר גל ואגנר