הוקרה לעובדי המינהל והמשק במערכת הבריאות

עובדי משק במרכז לבריאות הנפש שער מנשה


עובדות ועובדים יקרים,
אני שמח ונרגש להיות כאן ולהוקיר תודה והערכה עצומים לעובדי ועובדות המינהל והמשק של המרכזים הרפואיים של משרד הבריאות. בבתי החולים הכלליים, הגריאטריים והנפש. 
כולנו כאן כדי להצדיע לכם, עובדי ועובדות מערכת הבריאות, על כל מה שאתם עושים עבור החברה הישראלית כל יום, ועל אחת כמה וכמה בשנתיים אחרונות- בזמן משבר הקורונה. תמיד מדברים על האחיות ועל הרופאים. אבל אתם עובדים לא פחות ואולי לפעמים גם יותר קשה. אתם נתתם את הנשמה. אין מילה אחרת להגיד את זה. נרתמתם בצורה בלתי רגילה, הובלתם במקצועיות ונחישות את המאבק במגפת הקורונה, מסביב לשעון. טחנתם משמרות. שבתות חגים… המאמץ שלכם הציל חיים של המון ישראלים והמסירות שלכם אפשרה לנו גם לשמור על הכלכלה הישראלית ועל שגרה שפויה לצד הקורונה.  
אתם עמוד התווך של מערכת הבריאות יום יום, לא רק בימי משבר, אלא גם בשגרה. אתם אלה שמאפשרים לאזרחי המדינה את קבלת הטיפול הרפואי הטוב ביותר. 
בלעדיכם, עובדי המנהל והמשק אין בית חולים ואין טיפול. עובדי הנקיון, המטבח, המזכירות, מחסנאות ולוגיסטיקה, אבטחה, אדמיניסטרציה ומשאבי אנוש, ואנשי הכספים – אתם המערך שמחזיק בית חולים. בלעדיכם הוא משותק. למטופל זה נראה מובן מאליו, כשהוא מתאשפז במקום נקי, שיש לו ארוחה חמה, שיש מישהו בקבלה, שחדר הניתוח סטרילי, ושסניטר ישנע אותו לבדיקה בדרך הכי קצרה ויעילה. את כל זה – אתם עושים. וזה לא מובן מאליו בעיני בכלל. זה הבסיס, זו התשתית, בלעדיה אין רפואה. 
זו הסיבה שאתם, עובדים יקרים, אתם לא פחות קריטים לבריאות של הציבור מהרופאה, מהאח, ממנהלת המחלקה וגם לא ממנהל בית החולים. זה גם היופי במערכת הבריאות הציבורית – זו עבודת צוות. שליחות אדירה שכל אחד נותן בה יד כדי להציל חיים יום יום. ואתם עובדות ועובדים יקרים מצילים חיים כל יום. פשוט כך.       
מגיע לכם גמול הולם. והרבה זמן היה מאבק. השנה, לשמחתי, חתמנו על הסכם שכר היסטורי לעובדי מינהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים, העירוניים ובמטה משרד הבריאות. הסכם מוצדק ונדרש מאין כמוהו. אני שמח שגם במשרד האוצר השכילו לראות את התרומה החיונית שלכם למערכת בריאות חזקה. 
בשנה האחרונה, משרד הבריאות בראשותי פעל ללא לאות כדי לחזק את איתנות המערכת – לקבע את תקני הקורונה שהיו זמניים, כולל תקני מנמ״ש. אני לא מסכים לעובדים זמניים. עובד צריך ביטחון בעבודה שלו, ובית החולים צריך עובד קבוע, לא זמני. הצלחנו לעגן מנגנוני תקצוב אוטומטיים לבסיס התקציב, ולשפר את מצבת כוח האדם במקצועות הבריאות מהבסיס. אנחנו מסדירים מקצועות בריאות כמו דימותנים רפואיים ועוזרי רופא, הוספנו כיסאות לימוד למקצועות הסיעוד והרפואה. ועוד דבר – סירבתי בתוקף לוותר על נכסים אסטרטגיים של מערכת הבריאות, כמו מר"ג ראשון, שנמצא ממש לא רחוק מכאן, והיה לקראת סגירה. היום הוא בעיצומו של שיפוץ לקראת קליטת מטופלים חדשים, במקביל לפתיחת שירותים מרפאתיים לרווחת מטופלים נוספים מהאזור, כמו המרפאה להפרעות אכילה שהחלה לפעול במקום.
בכל מקום כזה בו הציבור מגיע לקבל שירותי בריאות, אתם נמצאים. הערב הזה כולו הוקרה לכם ולפועלכם ואנחנו מוחאים לכם כפיים. אני אוהב אתכם. ובשם כל הציבור בישראל – תודה רבה לכם.