גאה לקדם את הזכויות של הקהילה מתוך הממשלה

(מצעד הגאווה בחיפה – שבוע לאחר הקמת הממשלה). לסביות, הומואים, טרנסים, סטרייטים, להט"בים. אני שמח וגאה להיות כאן אתכם במצעד החשוב הזה בחיפה.

-היה לי חשוב להיות כאן במצעד החיפאי. יש לי קשר מיוחד לעיר הזו. אוהב את העיר הזו ואת הקהילה הגאה המיוחדת שיש כאן.

-יש עוד מי ששואל לשם מה אנחנו עושים את המצעדים האלו. בשביל מה זה טוב?

כל הישג וכל התקדמות שלנו בהקהילה הגאה היא בזכות הדבר הזה. בזכות מאבק פומבי ברחובות, בזכות העובדה שיצאנו החוצה, אחרי זה הגענו לכנסת, ועכשיו גם בממשלה.

– אני זוכר ימים אחרים. זה לא היה כל כך מזמן. ימים של הסתרה ושל בושה. ימים שהיינו צריכים להתחבא ולשמור בסוד את מי שאנחנו, את התחושות ואת האהבות שלנו. ימים של קהילה שלמה בארון.

חברות וחברים בזכות המאבק הארוך שלנו, לא רק שהפסקנו לפחד, היום יש לכם, לנו, קול אמיתי בממשלת ישראל. הגענו להגה השלטון. יחד.

-אני גאה להיות יו"ר מפלגה, שר בריאות, חבר קבינט- הומו. שיודע מה המשמעויות של ארון ושל הסתרה, שיודע מה מחירה של להטב"ופוביה. שיודע כמה חשוב לעבוד בכל הכח כדי שכל ילדה וכל ילד בישראל יוכלו לגדול בסביבה מקבלת וסובלנית. בלי בושה ובלי פחד. פשוט להיות מי שהם, בגאווה גדולה.

-זה לא עניין סמלי. השבוע נכנסתי לתפקיד שר הבריאות, וכבר התחלתי לקדם מספר שינויים חשובים לטובת הקהילה הגאה. נושאים חשובים שאנחנו נאבקים עליהם כבר שנים – במשרד הבריאות, ובכלל. אני מאמין שתוך זמן קצר נוציא אותם אל הפועל כמה צעדים חשובים.

זה הנצחון שלכם. הנצחון שלנו.

– זה לא שקולות השנאה נדמו. לכן אנחנו נאלצים להמשיך ולהלחם על החופש ועל הזכויות שלנו ושל הקהילה שלנו, כאן ובכל מקום.

-הונגריה העבירה השבוע את "חוק ההומואים" שאוסר על הצגת תכנים להט"בים לצעירים. מגנה את הרדיפה ההומופובית של חברנו לקהילה.

-גם אצלינו, במקביל להצלחות שלנו, צפים ועולים הקולות החשוכים. הם נכנסו בבחירות האחרונות גם לכנסת. בעידוד נתניהו. (נציג נעם). בושה שהם בכלל בכנסת, גאווה שלא אפשרנו להם להגיע לשלטון.

– הממשלה החדשה מורכבת זה נכון, אבל לא נוותר על החירויות ועל הזכויות שלנו. אנחנו נקדם בגאווה את זכויות הקהילה הגאה.