גאה להוביל שינוי גדול ביחס לקהילה הטרנסית

(דברים לארוע לרגל הוצאת הספר ״אני ג׳אז״).

חברות וחברים יקרים,
רציתי מאוד להגיע היום להיות אתכם באירוע המרגש הזה אבל אני נאלץ לדבר אתכם מרחוק, כאשר הממשלה עוסקת כעת ברצף האירועים הקשים. 11 אנשים נרצחו השבוע בפיגועי טרור מחרידים. אין מילים לתאר את הכאב של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל. אני מבקש להשתתף בצערן ושולח תנחומים מעומק הלב. המטרה של הטרור הנתעב היא לרצוח ולזרוע חרדה, לפגוע בדו-הקיום בישראל בין יהודים וערבים ולעצור את ההתקרבות של מדינות ערב לישראל. לא נאפשר זאת. הטרור הזה הוא איום משותף לערבים וליהודים. הציבור בישראל מאוחד בגינוי ובהוקעת האלימות ושפיכות הדמים. נאבק בטרור בנחישות, ולא נאפשר לו לחבל בחיים המשותפים שלנו כאן.

בכל זאת היה לי חשוב לברך על האירוע החשוב הזה. ספר ילדים ראשון עם גיבורה טרנסית. זה עוד ציון דרך חשוב בדרך הארוכה והלא פשוטה שאנחנו עושים, לקבלה, לסובלנות – לשיווין.
אנחנו בתנופת עשייה בנושא הלהטב"י כפי שאתם בוודאי רואים, יחד הבאנו לאחרונה הישגים היסטוריים. גם בנראות, בנוכחות, וסוף סוף גם במדיניות. בתרומות הדם, בטיפולי המרה, בפונדקאות, בתקציבים ורק התחלנו.
השבוע אנחנו מציינים ברחבי העולם את יום הנראות הטרנסג'נדרית הבינלאומי שמצויין זו השנה ה-13 במטרה להגביר את הנראות ולהעלות מודעות לקהילה טרנסג'נדרים.
בין הנושאים הראשונים שהתחלתי לעסוק בהם כשר הבריאות היה הסוגיות הנוגעות לטרנסטנגרים במערכת הבריאות. אני מכיר את הקשיים, אני מכיר את המכשולים של הקהילה כאשר היא נפגשת עם מערכת הבריאות. ואנחנו כבר התחלנו לטפל בעניין הזה.
• הוספנו יום ניתוח להתאמה מגדרית בשיבא, ואני פועל להמשיך להרחיב את זה ואנחנו נצמצם את תורי ההמתנה הארוכים
• לאחרונה הוסיפה ועדת הסל התרופות ניתוחי שינוי קול.
• אנו פועלים להשכרת הצוותים הרפואיים במערכת הבריאות הציבורית בכל הארץ למפגש עם הקהילה הגאה, לצרכים הייחודיים של הקהילה הטרנסית, להתאמות המקצועיות ולרגישויות הנדרשות.
• מינינו רק לאחרונה צוות בראשות ד"ר בועז לב שיגדיר ויאפיין וועדות ומרפאות להתאמה מגדרית שישרתו את הקהילה הטרנסית באופן מקצועי ובפריסה גיאוגרפית רחבה.
• וגם במהפכת הפונדקאות, הלכנו צעד נוסף מעבר לפסיקת בג"צ והשווינו את התנאים לא רק לגברים, אלא גם לטרנסים.

הצעדים שאנו עושים היום הם צעדים חשובים מאוד, אבל יש עוד עבודה רבה. הקולות החשוכים שמבקשים להשאיר אותנו שקטים ומפוחדים נמצאים היום באופוזציה, ואנחנו עם היד על ההגה. אני רוצה להודות לכל הארגונים הגאים בישראל – השותפים לכל ההשגים האלו.
תודה לאגודה למען הלהט"ב, חוש"ן ופרוייקט גילה על היוזמה לתרגום הספר. אני כבר בדרך לקנות את העותק הראשון.