אני נשאר בפוליטיקה אך לא אתמודד שוב על ראשות מרצ

חברות וחברים יקרים,
לפני יותר משלוש שנים נבחרתי ליו"ר מרצ. מאז, הובלתי את התנועה בשלוש מערכות בחירות רצופות וקשות. בבחירות האחרונות, בניגוד לכל הסקרים וההספדים, הכפלנו את כוחנו. אני מאוד גאה בחלק של מרצ ושלי בהקמת ממשלת השינוי. הקמנו ממשלה היסטורית שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית. מרצ חזרה להגה השלטון לאחר יותר מ-20 שנה באופוזיציה, וזכתה בתפקידים בכירים. הוכחנו כי אנו יודעים לקחת חלק בהנהגת המדינה ורשמנו הישגים רבים.
הקדנציה שלנו עוד נמשכת בראשות ראש הממשלה לפיד, שאני מעריך ומחבב. בקדנציה הזו הובלתי את מערכת הבריאות בשני גלי קורונה עוצמתיים, וגם כעת אנחנו בגל, ללא יום אחד של סגר, ללא השבתת לימודים, ללא פיטורים המוניים. מרגע כניסתי למשרד הבריאות הנהגתי מדיניות של חיים לצד הקורונה. ולמרות הקורונה, לא זנחתי אתגרים מרכזיים במערכת הבריאות, וביצעתי שינויים גדולים, ברוח הסוציאל-דמוקרטיה והצדק החברתי של מרצ. השגתי תוספת של 2 מיליארד שקל לתקציב הבריאות, שאיפשרה לי לקדם את השקפת עולמי. בראש סדר העדיפויות הצבתי את בריאות הנפש, שהופקרה במשך שנים.
אני גאה במיוחד במהלכים שהובלתי ביחס לנשים ולהט"ב. בזמן קצר כל כך עשינו מהפכה, לא פחות. איסור על טיפולי המרה, פונדקאות בישראל לזוגות מאותו מין ולגברים יחידים, תרומות דם מהומואים, ושינוי גדול ביחס לטרנסג’נדרים.
וכמובן – רפורמת ההפלות שלנו שממשיכה לעשות כותרות בעולם. עשינו שינויים גדולים, שמקלים על יכולתה של האישה לקבל החלטות על גופה ועל חייה – והכל בצורה מכבדת, נגישה וזמינה. בדיוק ההיפך מארה”ב.
מרצ תמיד הצטיינה בעבודה הסיעתית שלה, וכך גם בקדנציה הזו. בזכות ההישג בבחירות והקמת הממשלה, מעבר לשישה המנדטים, נכנסו לכנסת חברות וחברים מעולים בתנועה שלנו – מיכל רוזין, גבי לסקי ועלי סלאלחה. סיעת מרצ, בהובלת יו"ר הסיעה, מיכל רוזין, היא סיעה מצטיינת, שהצליחה לקדם חקיקה פורצת דרך. אגב, מיכל עצמה העבירה יותר חוקים בקריאה שניה ושלישית מכל ח"כ אחר במשכן.
חבריי שרי מרצ, תמר זנדברג, עיסאווי פריג', וסגן השרה יאיר גולן, רשמו הישגים מרשימים במשרדיהם, במיוחד בתחומי הסביבה ויחסי יהודים-ערבים. מזכ"ל מרצ תומר רזניק פעל ופועל ללא לאות לחיזוק מרצ והבסיס הרעיוני שלה.
עכשיו אנחנו צועדים לבחירות, עוד בחירות. בנקודת הזמן הזו, אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר מרצ, בהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ. אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים. התנועה שלנו יותר חזקה מכל יו"ר או חבר כלשהו. כך זה צריך להיות. תחלופה, הזדמנות, שינוי.
זו מרצ שאני גאה על הזכות להיות חבר בה ולהנהיג אותה. נבחרתי למספר כהונות בכנסת, ולפני יותר משלוש שנים נבחרתי לראשות מרצ. הובלתי אותה בתקופה קשה, עברנו המון משוכות ומכשולים, תוך כדי מהלכים פוליטיים מפתיעים, וגם הצלחנו להקים ממשלה, אחרי 20 שנה באופוזיציה. ההישגים שלנו מדברים בעד עצמם. מרצ בממשלה הזו השפיעה והשיגה יותר מכל מפלגה אחרת.
זו מרצ שאני גאה על הזכות להיות חבר בה ולהנהיג אותה. הובלתי אותה בתקופה הכי מאתגרת, עברנו המון משוכות ומכשולים. ההישגים שלנו מדברים בעד עצמם. מרצ בממשלה הזו השפיעה והשיגה יותר מכל מפלגה אחרת.
בקרוב יהיו פריימריז במרצ, וכל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה. ואני קורא כאן לכל מי שרואים עצמם ראויים, להציג מועמדות.
אנחנו מקימים עכשיו את מטה הבחירות ומסתערים על הקמפיין, ואני אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה, אתרום מנסיוני ואחזק. אין לי ספק שתהיה נבחרת מעולה, ונגיע לבחירות בראש מורם.
מרצ מניפה שורה של דגלים – שיוויון, חופש, שלום. רק מרצ דוגלת בצדק חברתי סוציאל דמוקרטי, סיום הכיבוש וחתירה לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות, והפרדת הדת מהמדינה.
בבחירות האלה יש למרצ תפקיד מפתח. היא חיונית לצורך הקמת ממשלה שפויה כדי שלא תהיה פה ממשלת חושך של ביבי-בן גביר, והיא חיונית לחיזוק השמאל בקואליציה העתידית. נעמוד לצדו של לפיד ונחתור להמשך קואליציית השינוי.
אז חברות וחברים יקרים, אני כאן ואני נשאר, ואמשיך למלא את כל התפקידים שלי בנאמנות וביושר, כפי שעשו כל ראשי מרצ עד עכשיו.

כִּי עוֹד נַפְשִׁי דְּרוֹר שׁוֹאֶפֶת
לֹא מְכַרְתִּיהָ לְעֵגֶל-פָּז,
כִּי עוֹד אַאֲמִין גַּם בָּאָדָם,
גַּם בְּרוּחוֹ, רוּחַ עָז.

חזק ואמץ!

(פורסם בפייסבוק).