האופק הצר של משרד הפנים: גירוש הילדה

הביטו בה. חיוך אופטימי וקסום. תמימות ילדותית. זוהי הילדה אופק, בתה של עובדת זרה שהוחזקה במתקן כליאה, שנולדה וגדלה בישראל, מדברת עברית והיא ישראלית לכל דבר ועניין. שר הפנים אלי ישי החליט שאופק בת ה-4 וילדים כמוה מהווים "איום" על המדינה היהודית, החזקה שבמדינות המזרח התיכון. כן, שמעתם נכון, היא מסוגלת להרוג אותנו עם החיוך הכובש שלה. לכן החליט השר הנכבד שיש לגרש ילדים כמוה והוריהם.

לאחר שאופק ואמה נעצרו על ידי יחידת עוז, הושמו במתקן כליאה בנתב"ג והיו מיועדות לגירוש, התערב ארגון "ילדים ישראלים" והאגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. בעקבות העתירה נמנעה ברגע האחרון העלאתם על מטוס לפיליפינים. לבסוף, לאחר סדרה של הליכים, דחה בית המשפט את העתירה ואופק הישראלית גורשה מהארץ ביחד עם אמה.

משרד הפנים והממשלה נלחמים בילדים שנולדו והתחנכו במערכת החינוך הישראלית, מדברים עברית ואינם מכירים שום מקום אחר וזאת במקום להלחם בבעיה האמיתית והיא הדלת המסתובבת שמפעילה הממשלה, אשר מהצד השני מאשרת הבאה של עובדים זרים חדשים.

ניצן, המכהן כיו"ר ועדת העובדים הזרים בכנסת, קרא למשרד הפנים להימנע ממעצר ילדים. לדבריו, משרד הפנים נוהג באכזריות, כאשר סירב להיעתר לבקשת אמה של הילדה אופק, לקבל ארכה של חודש ימים כדי להסדיר את ענייניה כאן ולעזוב בצורה מסודרת, מרצון. משרד הפנים עוצר ומגרש הורים וילדים באופן לא ראוי, לא מאפשר להם להיפרד מאביהם, ומפעיל לחץ על האמהות בעצם מעצרן. במקרה זה, למרות האישור שנתן בית המשפט לגירוש, הוא גם מצא לנכון למתוח ביקורת חריפה על האופן החפוז שבו נעשה הליך הגירוש.