בשעה טובה, חוק הספרים שיזמתי, נכנס לתוקף. חוק הספרים נותן כבוד ליצירה הספרותית בישראל, וכניסתו לתוקף אחרי מאמץ של שנים מול הרשתות הגדולות היא יום חג לתרבות הישראלית. המטרה העיקרית של החוק היא לחזק את הסיפרות ואת היצירה התרבותית בישראל, באמצעות מתן גמול הולם לסופרים ולכל השותפים במעגל היצירה של הספרים.
לצערי רשתות הספרים ניסו לרוקן את החוק מתוכן. הן הפעילו לחץ בלתי הוגן על המו״לים וניצלו את כוחן המונופוליסטי כדי לסחוט הנחות מופלגות מהמו״לים, מה שעלול לייקר את מחיר הספרים לצרכנים ולפגוע קשות בענף כולו. בתגובה לכך, הגשתי הצעת חוק חדשה, שמטרתה להגן על המו"לים באמצעות הגבלת ההנחה שיכולות לדרוש מהם רשתות הספרים. במקביל, אנחנו מובילים מהלך שיביא לכניסת חנויות חדשות לענף הספרים, וייפסק המונופול של הרשתות הגדולות עליו. החוק להגנת הספרות והסופרים נועד להגן על הסופרים ועל כל השותפים למעגל היצירה ולשמור על הספרות הישראלית כבעלת ערך תרבותי ולא כמוצר מדף רגיל. לא נרשה שהרשתות ימשיכו להשתמש בכוח המונופוליסטי שלהן כדי לסחוט את המו"לים ולסכל את מטרות החוק.
ולכולנו אני אומר: בואו לחנויות הספרים, קנו לעצמכם את הספר החדש שאתם באמת רוצים, לא "ספרים במשקל". קנו גם ספר שאתם אוהבים לחברים ולילדים – מתנה ליום הולדת או לארוע משפחתי, ושלמו עליו בחיוך ובגאווה את המחיר האמיתי שלו. וככה כולם ירוויחו: המוכרים והחנויות, והסופרים, העורכים והמגיהים ועובדי הדפוס וכל האנשים הטובים של הוצאות הספרים, ובעיקר אנחנו הקוראים נרוויח כי יהיו לנו ספרים נהדרים.