פדיון הטבת חנייה

בשנים האחרונות אנו עדים למגמת גידול נרחבת בשימוש בכלי רכב פרטיים בישראל, המגבירה את תופעת ה"יוממות", לפיה יש הפרדה גיאוגרפית משמעותית בין אזור התעסוקה ועבודתו היומיומית של העובד לבין ביתו וחיי המשפחה שלו.

אחת התוצאות השליליות של התופעה מתבטאת בעומסי התנועה הרבים בשעות הלחץ בנסיעה לעבודה ובחזרה ממנה. לתופעת היוממות יש השלכות שליליות נוספות.

שימוש נרחב בכלי רכב פרטיים על בסיס יומיומי לעבודה כרוך בעלויות רבות למדינה ולמעסיקים, אובדן שעות עבודה למשק, סבסוד חנייה לעובדים בעלות משמעותית, יצירת פריפריות התלויות לחלוטין ברכב הפרטי, אובדן שטחים למגורים ושטחים ירוקים, וכן זיהום אוויר ניכר.

לפיכך עידוד פדיון הטבת חנייה מהווה תמריץ יעיל וחסכוני להפחתת השימוש בנסיעה ברכב פרטי לעבודה ולהפחתת הנזקים הנגרמים מתופעת היוממות.

בהצעת החוק מוצע שמעביד, שמעסיק 30 עובדים ומעלה, אשר נותן לעובדיו הטבה שניתנת לצורך חנייה (להלן – הטבת חנייה), יאפשר לעובד לוותר על הטבה זו ולקבל במקום תשלום פדיון הטבת חנייה, ובלבד שהוא לא יחנה במקום אחר באזור עבודתו במהלך עבודתו.

הצעת החוק הוכנה בשיתוף ארגון "תחבורה היום ומחר" וניתן לקרוא עוד על הנושא בקישור הבא:

http://s-t.org.il/files/documents/%D7%9E%D7%97%D7%A7%D7%A8_%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%90_%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%94_%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C.pdf

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים